Ranní rutina

Ranní rutina

Sdílejte s ostatními

Tento článek vám nabídne seznam věcí, které je dobré zařadit do vaší ranní rutiny. Praktikováním těchto věcí dosáhnete mnohem vyšší produktivity. Ranní rutina zažene vaši únavu a budete se cítit mnohem lépe.

1. Nastavení budíku

Nastavení budíku

Když vám ráno zazvoní budík, tak ho nechte zvonit a pomalu se začněte probouzet (protahovat). Teprve až se úplně probudíte, tak budík vypněte. Nedělejte tu chybu, že budík ihned vypnete a budete dál spát. Když budete budík odkládat, můžete se během dne cítit více unaveni. Je hodně důležité vstávat i chodit spát vždy ve stejnou hodinu.

2. Vyhněte se používání mobilu

Používání mobilu

Zkuste se zbavit zlozvyku, kdy se hned po probuzení natahujete po telefonu a začínáte si prohlížet novinky, facebook atd. To, že elektornika je žrout naší energie, už dávnou víme. Tak se tomu ráno opravdu vyhněme obloukem.

3. Ustlání postele

Ranní rutina - ustlání postele

Mít hezky ustlanou postel je jedna z věcí, jak do nového dne vstoupit “s čistým štítem”. Ustlaná postel je první splněný úkol dne. Tato ranní rutina vás může naladit k výkonějšímu plnění vašich dalších úkolů.

4. Voda s citrónem

Ranní rutina - voda s citrónem

Každé ráno vypijte sklenici vlažné vody s citrónem. Nejlépe nalačno. Nedoporučuje se dávat si vodu studenou.

5. Jóga

Ranní rutina - jóga

Zacvičte si jógu. Na internetu je spoustu videí vhodných i pro začátečníky. Pokud vám nevyhovuje jóga, tak zkuste jednoduché protahování. Říkate si “na to nemám čas”? Věřte, že máte 🙂 Ze začátku bohatě postačí cvičit jen 15-20 minut.

6. Sprcha

Ranní rutina - sprcha

Tento bod se pomalu začíná stávat jednou z našich oblíbených věcí v rácmi ranní rutiny. Jen je potřeba dát tomu šanci a začít pěkně pomalu. Ráno se vám nebude chtít, ale když se přemůžete výsledek bude stát za to. Nemluvě o tom, že sprchování studenou vodou má nespočet výhod. Je dobré začít pomalu na střední teplotě vody a pomalu otáčet kohoutkem na chladnější vodu. Postupně ochlazujte vaše tělo. Jakmile budete cítit, že je vaše tělo dostatečně ochlazené, tak dejte kohoutek na co nejvíc studenou a chvíli pod ní vydržte.

Rozpis pro začátečníky:

První týden 15 sekund
Druhý týden 30 sekund
Třetí týden 45 sekund
Čtvrý týden 60 sekund

7. Snídaně

Snídaně

Snídaně je rozhodně důležitá a proto bych tento krok nevynechvála. Pokud máte málo času, tak si můžete snídani připravit večer, ale i ráno se rozhodně dá stihnout udělat zdravou snídani za pár minut. Opět najdete spoustu tipů na internetu. Mezi mé oblíbené snídaně se poslední dobou zařadil mug cake (na slano i sladko), avokádová pomazánka s vajíčkem, míchaná vajíčka, ovesné kaše a zdravé koláče, které si můžete připravit den předem.

8. Úkoly

Ranní rutina - úkoly

Ať se to může zdát někomu zbytečné, tak tento bod je rozhodně důležitý. Když si sepíště všechny úkoly, které potřebujete ten den zařídit, tak už nad ním nemusíte dále přemýšlet. Díky tomu budete mnohem produktivnější.  Jako první zkuste splnit úkol do kterého se vám chce úplně nejméně.

Další článek související se sebezdokonalováním – Wim Hofova metoda.

Sdílejte s ostatními

1 komentář u „Ranní rutina“

  1. Pingback: Wim Hofova metoda - TechTips.cz

Napsat komentář