Jak si zařídit ergonomický home office

Sdílejte s ostatními

V tomto článku pro vás máme několik tipů, jak si zařídit ergonomický home office. Mnoho problémů spojených s nesprávnou ergonomií pracovního prostoru může být ostraněno téměř okamžitě, správným nastavením vybavení, nebo přeskládáním nábytku.

1.Výběr správné židle 

Základem je samozřejmě pohodlná židle, která vám umožní správnou pozici těla (viz. obrázek).

Čím více je židle polohovatelná, tím větší šance, že vám přesně sedne. Investice do kvalitní židle určitě nebudete litovat.

Základem je možnost nastavit alespoň výšku sedátka, opěrek rukou a zad.


2. Pracovní stůl

Zdroj: ErgonomicTrends

Na trhu je mnoho typů pracovních stolů, od klasických, přes rohové, až po polohovatelné. Z hlediska ergonomie je zdaleka nejdůležitější správná výška stolu.

Odborníci doporučují výšku stolu přibližně 73 cm (+/- 2,5cm), samozřejmě však záleží na dalších faktorech. Pod stolem byste měli mít dostatek prostoru dás si nohu přes nohu.

Vůbec nejlepší variantou je polohovatelný stůl, kde si můžete měnit jeho výšku i v průběhu dne. Obecně je vždy žádoucí jednou za čas změnit pracovní pozici, například střídat sezení a stání.


3. Správná pozice monitoru

Špatná pozice monitoru může způsobit celou řadu obtíží, jako jsou bolesti hlavy, zad, nebo krku.

Ideální pozice monitorů je taková, kdy je horní část obrazovky v úrovni očí, ve vzdálenosti zhruba natažené ruky (45-70cm).

Mnoho lidí tuto poučku opomíjí a výše zmíněné obtíže přisuzují špatné židli, nebo stolu.

Moho monitorů (včetně notebooků) neumožňuje jednoduše nastavit obrazovku do požadované výšky. V takovém případě raději monitor něčím podložte (Např. papíry do tiskárny, nebo nějaká pevná krabice. Existují samozřejmě také různé stojánky a speciální podložky, které plní stejný účel. U notebooků v takovém případě doporučuji externí klávesnici.


4. Ergonomická klávesnice a myš

Základní pravidlo pro klávesnici a myš je přirozená poloha rukou. Předloktí by se mělo přirozeně a volně opírat o stůl. Zápěstí by mělo být v přirozené, nezkroucené poloze.

Ergonomické klávesnice a myši cílí právě na přirozenou polohu rukou při práci. Pro většinu lidí je vhodná také ergonomická myš, která může pomoci při obtížích s karpálním tunelem.


5. Trocha zeleně

Zdroj: iStock

Vybavit si svůj pracovní prostor jakýmikoliv květinami rozhodně není špatný nápad. Nedávné vědecké studie navíc potvrzují pozitivní vliv rostlin na produktivitu a redukci stresu.


6. Dávejte si pauzy

Office break

Ideální jsou krátké, ale zato časté pauzy. Zhruba každých 20 minut byste se měli na chvíli protáhnout. Pokud máte polohovatelný stůl, občas změňte polohu.


 

Sdílejte s ostatními

Napsat komentář